Subject: FW: Auditi perioodiline kontroll kasutuses olevas elektripaigaldistes.
From: Läätsa Paadisadam <[email-masked]>
To: "Maria Vahter" <[email-masked]>,Margus Lindmäe <[email-masked]>,Päästeamet <[email-masked]>
Date: Wed, 28 Aug 2024 10:47:41 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere Maria Vahter

Läätsa Paadisadama majutusest.

Vastavalt Saaremaa Vallavalitsuse teavitusele (Andres Abna,Ehituslubade 
spetsialist) ei ole Läätsa Paadisadama hoonele väljastatud kasutusluba.
Hoonele kehtib endiselt ehitusluba ja hoones toimub vastavalt ehitusloale 
ehitusprotsess.

Kuidas on võimalik,et kasutusolata hoones saab pakkuda majutusteenust 
kolmandatele isikutele ja seda ärilisel(rahateenimise) eesmärgil ja seda 
Päästeameti teadmisel?

Lugupidamisega,
Läätsa Paadisadam MTÜ
Juhatuse liige
Hannes Aduson

On Wed, Aug 21, 2024, 14:27 Läätsa Paadisadam <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere-tere

Oleks siis majutusteenust pakkuva ettevõttega (Rannaääre Peremajutus OÜ) 
LEPING mille üle vaielda..Kuna aga ÜÜRILEPINGUT  pole siis pole ka midagi 
vaielda..

Kuna Läätsa Paadisadam MTÜ hoone pole avalikuks kasutuseks mõeldud,siis seal 
ei pakuta MAJUTUSTEENUST kolmandatele isikutele..võibolla kunagi hiljem,kui 
hoone on korras ja selleks kohandatud ning vastab tänapäeva ohutusnõuetele

Lugupidamisega,
Hannes Aduson
Läätsa Paadisadam MTÜ
juhatuse liige

On Wed, Aug 21, 2024 at 9:31 AM Maria Vahter <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Tegemist on tsiviilvaidlusega, mille üle Päästeamet ei teosta järelevalvet. 
Kergesti süttivate materjalide hoidmine suures koguses, selleks mitte 
ettenähtud hoonetes ei ole lubatud.

Maria Vahter

Ohutusjärelevalve büroo

inspektor

mob: +372 523 8472

tel: +372 454 9764

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Transvaali 58 | 93811 Kuressaare

 <https://www.rescue.ee> rescue.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

From: Läätsa Paadisadam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 19, 2024 4:50 PM
To: Maria Vahter <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: Auditi perioodiline kontroll kasutuses olevas 
elektripaigaldistes.

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Majutust/hostel majutust Läätsa Paadisadam MTÜ sadamahoones ja ruumides ei 
ole.

Läätsa Paadisadam MTÜ-l pole ühtegi lepingut majutuse pakkujaga.

Läätsa Paadisadam MTÜ sulges hoonesse sissepääsu.

Selles hoones ei tohi pakkuda majutusteenust kuna hoonesse on ladustatud 
kergesti süttivaid ained/materjalid.

Palume Päästeametil võtta see teadmiseks.

Lugupidamisega,

Läätsa Paadisadam MTÜ

Juhatuse liige

Hannes Aduson

On Mon, Aug 19, 2024, 15:30 Maria Vahter <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Elektripaigaldiste osa on TTJA-ga läbiräägitav ja üürisuhtes tsiviilõiguslik 
küsimus. Küll, aga Teie oma ruumidesse, kus seisab inventar tuleb Teil 
paigaldada suitsuandur, mis annaks teavitust majutuse klientidele, kui peaks 
midagi jutuma.

Maria Vahter

Ohutusjärelevalve büroo

inspektor

mob: +372 523 8472

tel: +372 454 9764

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Transvaali 58 | 93811 Kuressaare 
<https://www.google.com/maps/search/Transvaali+58+%7C+93811+Kuressaare?entry=gmail&source=g>

 <https://www.rescue.ee> rescue.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

From: Johanna Nõukas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 19, 2024 11:03 AM
To: Maria Vahter <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Auditi perioodiline kontroll kasutuses olevas 
elektripaigaldistes.

From: Läätsa Paadisadam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 19, 2024 10:56 AM
To: Deniss Malõšev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Johanna Nõukas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Margus Lindmäe 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Auditi perioodiline kontroll kasutuses olevas elektripaigaldistes.

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere Deniss Malõzev.

Koopia:Päästeamet

Läätsa Paadisadama MTÜ kinnistu hoones tegutseval peremajutusäril (Rannaääre 
Peremajutus OÜ) puudub kinnistuomanikuga üürileping ja nõusolek selliseks 
tegevuseks.

Tema tegevus pakkuda hoones majutust pole hoone omanikuga kooskõlastatud.

Selles hoones ei ole lubatud pakkuda avalikku majutust.

Hoone omanik on vähemalt kahel korral hoonest elektri välja lülitanud ja 
selgitanud ohtlikku olukorda hoones ja vastava dokumentatsiooni puudumist.

Peremajutuse juhatuse liige Merike Peet lülitas minu juuresolekul 
omavoliliselt elektri taas sisse.

Selgitasin,et kuna hoone dokumentatsioon ei ole korras,on hoones elektri 
tarbimine ohtlik ja hoone omanik ei saa seda lubada,et kellegi elu seatakse 
ohtu.

Samuti on hoonesse ladustatud ohtlike kemikaale,laevakütust ja erinevaid 
kergesti süttivaid materjale.

Need on kõik ühes hoones koos.

Kuna selles hoones parandatakse laevamootoreid jne..

Hoone omanik on plaaninud lähiajal hoone ohtlikest ainetest puhastada ja 
korda seada.

Aga praegu on hoones ohtlik pakkuda majutusteenust ja Läätsa Paadisadam MTÜ 
pole seda lubanud.

Omanik on sissepääsu hoonesse sulgenud,kuid Rannaääre Peremajutus OÜ 
juhatuse liige Merike Peet avab selle taas ja siseneb omavoliliselt 
hoonesse.

Lugupidamisega,

Läätsa Paadisadam MTÜ

Juhatuse liige

Hannes Aduson.

On Mon, Aug 12, 2024, 14:57 Deniss Malõšev <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Kasutuses olevates elektripaigaldistes tuleb vastavalt Seadme ohutuse 
seadusele (lühend - SeOS) mis jõustus 01.07.2015 a, teostada perioodiline 
korrashoiu ja ohutuse kontroll, et vältimaks ja vähendamaks inimesele, 
varale ja keskkonnale elektrist tulenevaid ohte.

SeOS § 6 lg 1 ja lg 2 p 6 kohaselt tuleb elektripaigaldist kasutada 
ettenähtud otstarbel ja viisil, järgides elektripaigaldise kasutusele 
võtmisele kehtestatud nõudeid ning elektripaigaldist võib kasutada, kui 
ettenähtud juhul on tehtud audit, mille järeldusotsuse kohaselt on 
elektripaigaldis tehniliselt korras ja ettenähtud otstarbel ja viisil 
kasutamine on ohutu.

Täpsemad kriteeriumid auditi teostamiseks on sätestatud SeOS § 9 lg 4 alusel 
kehtestatud majandus- ja taristuministri 03.07.2015 määruses nr 86 „Auditi 
kohustusega elektripaigaldised ning nõuded elektripaigaldise auditile ja 
auditi tulemuste esitamisele“.

Rohkem infot leiate elektripaigaldise auditi teabelehest, mis oli esimese 
kirjaga kaasas, aga panen ka selle kirja manusesse.

Lugupidamisega

Deniss Malõšev

Elektriohutuse peaspetsialist

6672005|  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | 
<http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla tn 10a, 10122 Tallinn 
<https://www.google.com/maps/search/Endla+tn+10a,+10122+Tallinn?entry=gmail&source=g>

From: Läätsa Paadisadam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 12, 2024 9:38 AM
To: Deniss Malõšev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Dokumendi nr 15-3/24-10599-002 edastamine

Tere Hr Deniss Malõzev.

Oleme praegu kogu hoones(Läätsa Paadisadam) Elektritarbimise välja 
lülitanud.

Huvitav on see,et hoone ja sadam on ehitatud ja võetud kasutusele 60-datel 
ja hoonele on antud kõik vajalikud load selleks.

Hoone töötas endise Saare Kaluri alluvuses.

Läätsa sadam on reaalselt tôötanud ja tarbinud elektrit juba 60-datest 
alates.

Läätsa Paadisadam MTÜ

Juhatuse liige

Hannes Aduson.

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

On Thu, Aug 8, 2024, 15:33 "Deniss Malõšev" <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Lugupeetud

Edastame Teile dokumendi 15-3/24-10599-002

Lugupidamisega

Deniss Malõšev
Tehnikaosakonna peaspetsialist
+372 667 2005 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>  | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn 
<https://www.google.com/maps/search/Endla+tn+10A,+10122+Tallinn?entry=gmail&source=g>